در مسیر بهشت...

فضای مجازی فرصتی است برای آنکه میزان درک خود از حقایق ناب دینی را ارزیابی کنیم، و بخشی از درک خود را به دیگران منتقل کنیم. گاهی در جریان انتقال معرفت دینی خودمان به دیگران است که می‌فهمیم چقدر می‌فهمیم. و نیز فرصتی است برای اینکه بفهمیم چقدر عاشق دین خدا و اولیاء خدا هستیم و یا چقدر خودخواهیم و بی‌خیال خدمت به دین.

استاد_پناهیان
..............................

وبلاگ در مسیر بهشت از دو بخش اصلی متن ها و تصاویر تشکیل شده است که برای جلوگیری از بالارفتن حجم وبلاگ و کاهش زمان لود شدن وبلاگ از دو آدرس مجزا استفاده شده است:
1) متن ها www.taabehesht.blog.ir
2) فتوبلاگ www.aks-taabehesht.blog.ir

پیام های کوتاه
آخرین نظرات

اعتماد به نفس در تولید

چهارشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۵، ۰۵:۱۲ ب.ظ

بعضی از ما اعتماد به نفس انتخاب و خرید لباس نداریم! چون همیشه بهمون گفتند این چیه که گرفتی؟! رنگ بهتر نداشت؟ اصلا خوب نیست!

بعضی از ما اعتماد به نفس حرف زدن نداریم! چون همیشه بهمون گفتند تو حرف نزنی نمیشه؟ اومدی ابرو رو درست کنی زدی چشمش هم کور کردی! تو که چیزی نمیدونی چرا حرف میزنی؟ آخه الان وقت اظهار نظر تو بود؟


بعضی از ما اعتماد به نفس باور کردن خودمون رو هم نداریم! چون همیشه بهمون خندیدن و گفتن مگه تو هم از این کارا بلدی؟ تو ؟ راستشو بگو کی این رو درست کرده؟ کی نوشته؟


نداشتن اعتماد به نفس تو زمینه های مختلف میتونه آسیب های جبران ناپذیری به ما بزنه! در اعتماد به نفس داشتن هم خودمون سهیم هستیم هم دیگران ! گاهی خودمون بالذات اعتماد به نفس نداریم که دیگران میتونند در بدست آوردن آن به ما کمک کنند. اما گاهی دیگران با رفتار و صحبتهاشون باعث میشند ما کم کم اعتماد به نفسمون در زمینه های مختلف رو از دست بدیم!

تولید کنندگان داخلی هم همین طور هستند. گاهی خودشون اعتماد به نفس ندارند! اینجاست که ما باید وارد میدون بشیم و بهشون کمک کنیم تا قوی باشند تا اعتماد به نفس پیدا کنند !
اما گاهی تولیدکنندگان اعتماد به نفس دارند اما از بس من و شما بهشون میگیم آخه این چیه که درست کردی؟ هزارتا عیب و نقص داره؟ کشورهای خارجی رو ببین چقدر خوب و بهتر درست میکنند؟! و خلاصه با این حرف ها تولید کننده کم کم به خودش این رو تلقین میکنه که من نمیتونم! و همین یعنی آغاز ناامیدی! یعنی دست از تلاش برداشتن! یعنی متوقف شدن!
اما اگه ما عالمانه تر برخورد کنیم و در کنار نقص ها ، حسن ها رو هم بگیم! اگه تشویق کنیم به بهتر شدن ! اگه انگیزه بدیم برای تلاش بیشتر؛ اینجاست که دیگه تولید کننده فریاد میزنه: من میتونم !
پس سلب اعتماد به نفس نکنیم بلکه اعتماد به نفس رو تقویت کنیم.


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۱۸
حدیث

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی