در مسیر بهشت...

فضای مجازی فرصتی است برای آنکه میزان درک خود از حقایق ناب دینی را ارزیابی کنیم، و بخشی از درک خود را به دیگران منتقل کنیم. گاهی در جریان انتقال معرفت دینی خودمان به دیگران است که می‌فهمیم چقدر می‌فهمیم. و نیز فرصتی است برای اینکه بفهمیم چقدر عاشق دین خدا و اولیاء خدا هستیم و یا چقدر خودخواهیم و بی‌خیال خدمت به دین.

استاد_پناهیان
..............................

وبلاگ در مسیر بهشت از دو بخش اصلی متن ها و تصاویر تشکیل شده است که برای جلوگیری از بالارفتن حجم وبلاگ و کاهش زمان لود شدن وبلاگ از دو آدرس مجزا استفاده شده است:
1) متن ها www.taabehesht.blog.ir
2) فتوبلاگ www.aks-taabehesht.blog.ir

پیام های کوتاه
آخرین نظرات

اقتصاد ، پاشنه آشیل انقلاب اسلامی

دوشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۵، ۰۲:۵۴ ب.ظ

نباید کسى بگوید من که رشته‌ام سیاسى است، حقوق است، فقه است و دانشجویان دانشکدۀ اقتصاد باید جدى بگیرند و معافیتى در کار نیست. مقام معظم رهبرى یک توجه و برداشتى دارند که ریشه در ده سال پیش دارد. ایشان از ده سال پیش فهمیدند که دشمن در عرصۀ فرهنگى، نظامى، امنیتى و سیاسى هر چه داشته رو کرده است و دیگر امیدى ندارد که به لحاظ امنیتى بتواند به ما ضربۀ مهلکى بزند. توجهات دشمن در حوزه‌هاى سیاسى، امنیتى، نظامى و فرهنگى ایذایى است. در حالى که در سال ۷۱ این‌گونه نبود و آن موقع ایشان فرمودند شبیخون فرهنگى که ممکن بود انقلاب را یکباره ظرف چهار یا پنج سال عوض کند. فتنۀ سال ۸۸ آخرین مورد برای اثبات این مسأله بود که در حوزۀ سیاسى، دشمن نمى‌تواند کارى کند. اما به لحاظ اقتصادى مقام معطم رهبرى از سال هشتاد فرمودند که کید دشمن متمرکز بر حوزۀ اقتصاد است.

در واقع پاشنۀ آشیل انقلاب حوزۀ اقتصاد است و دشمن هنوز به اینجا امید بسته و امیدهایش را هم به انحاى مختلف، از عناصر داخلى و تحریم‌هاى خارجى اجرایى کرده است. دشمن از روز اول انقلاب، ما را تحریم اقتصادى کرده است و روز به روز هم تحریم‌هایش را شدیدتر کرده و به این تحریم‌ها امید بسته است. حتى برخى وقت‌ها تحریم‌هایى مى‌کند که چه بسا بیشتر به ضرر خودش است مانند تحریم‌هاى نفتى و انرژى. به این دلیل که دیگر هیچ راه حلى ندارد. به فرمودۀ مقام معظم رهبرى تنها امید دشمن که علیه انقلاب به کار ببندد، اقتصاد است.

مسئلۀ دیگر این است که اقتصاد تنها موردى است که انقلاب اسلامى مى‌تواند تیر خلاص را به کشورهاى اسلامى بزند. زیرا ما به لحاظ فرهنگى و سیاسى پیام خود را به کشورهاى مختلف رسانده‌ایم و همه مى‌دانند مرگ بر آمریکا، استقلال، عزت و افتخار در چیست و رویکرد امام خمینى توسعه پیدا کرده است.

همان‌گونه که یک زمان به ما حملۀ نظامى شد و فهمیدیم که جهاد نظامى وظیفۀ ما است؛ در تمام پایگاه‌هاى مساجد و مدارس ما حتى مدارس راهنمایى کلاس آمادگى دفاعى و آموزش نظامى راه انداختیم. حال و پس از پنج سال که مقام معظم رهبرى حمله و کید دشمن در عرصۀ اقتصاد را معرفى کرده است، ما در پایگاه‌هاى بسیج و مسجدهایمان، کلاس‌هاى آموزش اقتصاد نداریم! آیا کسى شک دارد که مهم‌ترین و کارآمدترین حمله‌هاى دشمن به ما اقتصادى است؟ اگر از فکر خود استفاده نمی‌کنیم، ولىّ و رهبر که داریم. ولىّ ما فکر کرده و راهبردها را از پیش گفته است. تحریم اقتصادى را که داریم لمس مى کنیم، تحریم نفتى را که باید بفهمیم یعنى چه. تحریم نفتى و تحریم مالى دقیقاً یعنى چاقو گذاشتن روى رگ اساسى حیات کشور. تحریم‌هاى تجارى که از پیش بود را تا حد زیادى مى‌توان دور زد.

تحریم‌هایى که دشمن در حال حاضر به آن پرداخته است را تا حد زیادى نمى‌توان دور زد. اختلاس بانکى اخیر یکى از بزرگ‌ترین هجمه‌ها و ضررهایى بود که دشمن داخلى سعى کرده است در زمینۀ اقتصادى به ما بزند. حرکت‌هاى دشمن داخلى حتى با ظواهر سیاسى و فرهنگى، پایه‌هاى عمیق اقتصادى دارد. پول فتنه و چرخش مالى پول‌هاى فتنه را چه کسى جور مى‌کند؟ چه بانک‌هایى اساساً راه مى‌افتند تا چرخش مالى فتنه تأمین بشود. حتى مى‌شود بانک‌ها را اسم برد. دشمن نسبت به عرصۀ اقتصاد کاملاً دل بسته است.

باید پایگاه‌هاى بسیج تحولى در حوزۀ سواد عمومى اقتصادى ایجاد مى‌کردند که یک بسیجى سواد اقتصادى داشته باشد. البته منظور از سواد اقتصاد آشنایى با فرمول‌هاى غربى نیست بلکه منظور از سواد اقتصادى فهم پیام رهبرى است و این‌که وقتى ایشان فرمودند تولید ملى یا کارآفرینى، یک بسیجى بتواند آن را ترجمه کند. مقام معظم رهبرى اقتصاد مقاومتى را مطرح کردند که یعنى همین اقتصاد مبتنى بر کارآفرینى. ما نیازمند یک سواد عمومى اقتصادى مبتنى بر گفتمان انقلاب اسلامى ایران هستیم که از قانون اساسى شروع شده باشد، حرف‌هاى مقام معظم رهبرى، حرف‌هاى امام خمینى و پایه‌هاى اقتصاد اسلامى در احادیث و قرآن بفهمد تا درک کند که رهبرانقلاب چه مى‌گویند.

بعضى از حرف‌هاى مقام معظم رهبرى عین همان حرف‌هایى است که در دانش بشرى اقتصاد گفته شده است. وقتى ایشان مى‌فرمایند کارآفرینى، دقیقاً همان مفهومى را مد نظر دارند که هر جاى دنیا از کارآفرینى مى‌فهمند. وقتى مى‌فرمایند سرمایۀ معنوى، پیشرفت و توسعه، رشد، عدالت، معلوم است که اشتراک لفظى است.

ما نمى‌توانیم با فهم‌هاى غربى یا غرب زده برویم حرف‌هاى ایشان را بفهمیم. اولین نیازى که داریم این است که در فهم سخنان رهبرى جهاد، تحول و انقلاب صورت گیرد و این انقلاب باید بین دانشجویان و بسیجیان باشد. باید کلاس‌هاى آموزش اقتصاد، براى دستیابى به یک سواد عمومى اقتصادى و براى فهم فرمایشات مقام معظم رهبرى بین دانشجویان و بسیجیان عمومى شود.


منبع : پایگاه سدید

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۲۱
حدیث

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی