در مسیر بهشت...

فضای مجازی فرصتی است برای آنکه میزان درک خود از حقایق ناب دینی را ارزیابی کنیم، و بخشی از درک خود را به دیگران منتقل کنیم. گاهی در جریان انتقال معرفت دینی خودمان به دیگران است که می‌فهمیم چقدر می‌فهمیم. و نیز فرصتی است برای اینکه بفهمیم چقدر عاشق دین خدا و اولیاء خدا هستیم و یا چقدر خودخواهیم و بی‌خیال خدمت به دین.

استاد_پناهیان
..............................

وبلاگ در مسیر بهشت از دو بخش اصلی متن ها و تصاویر تشکیل شده است که برای جلوگیری از بالارفتن حجم وبلاگ و کاهش زمان لود شدن وبلاگ از دو آدرس مجزا استفاده شده است:
1) متن ها www.taabehesht.blog.ir
2) فتوبلاگ www.aks-taabehesht.blog.ir

پیام های کوتاه
آخرین نظرات

مزاحم یا مراحم ؟

چهارشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۶، ۰۷:۴۳ ب.ظ
روزی وقتی از مدرسه به خانه برمی گشتم. پسر جوانی را دیدم که سوار بر اتومبیلی گران قیمت که من حتی نامش را نمیدانستم شده بود و به آرامی حرکت میکرد. وقتی دقت کردم دختر جوانی را در پیاده رو دیدم که به موازات اتومبیل راه می رفت. دختر شباهتی به دخترهای محجبه نداشت. قانون خدا اجازه ی خروج  تار مویی از دختران در مقابل نامحرمان را نمی داد اما موهای بافته شده ی دختر غیر قانونی از مرز شال خارج شده بود. ترکیب رنگ پوشش دختر و نوع آرایش و طنازی دختر همان نیروی جاذبه ای بود که نیوتن زیر درخت آن را کشف کرد. همان نیرویی که پسران را به سمت دختران میکشید. کمی بعد اتومبیل متوقف شد و دختر به سمت اتومبیل رفت و درجلوی اتومبیل را باز کرد و سوار شد.  شاید اگر دختر سوار اتومبیل نمی شد و به راهش ادامه می داد می گفتم پسر مزاحم است  و باید به دنبال چاره ای برای کمک به دختر میشدم اما وقتی با چشم های خود دیدم که دختر سوار اتومبیل شد به یقین رسیدم که پسر مراحمی بیش نبوده است.

تفسیرنوشت داستان:  گاهی خانوم ها در خیابان ، کوچه و... گرفتار جماعتی از مردم که مزاحم  نام دارند میشوند. علت این مزاحمت ها در اکثر موارد رفتار و پوشش خود خانوم ها می باشد که باعث جلب توجه جماعت مزاحم میشود و به ندرت پیش می آید که  مرد یا پسری مزاحمتی برای خانوم های  محجبه ایجاد کنند. بنابراین هر خانومی که گرفتار این نوع مزاحمت ها میشود باید کنکاشی در نوع رفتار و پوشش خود بکند تا علت اصلی این مزاحمت ها را پیدا کند. گاهی خانوم ها می گویند که ما حجاب و رفتار مناسبی داشتیم اما باز هم مورد مزاحمت واقع شدیم اما نکته حائز اهمیت این است که این خانوم ها چه تعریفی از حجاب و رفتار مناسب دارند. گاهی خانومی کاملا پوشیده هست اما این پوشش بسیار زننده است و یا حتی بگونه ای است که باعث جذابیت بیشتر خانوم میشود. بنابراین برای جلوگیری از این مزاحمت ها قدم اول اصلاح رفتار و پوشش خانوم هاست و در مرحله ی بعد مقابله و برخورد جدی با مزاحم ها.

 اما دراین بین ما گاه شاهد مراحمت جماعتی از مزاحم ها برای خانوم ها هستیم. یعنی خود این خانوم ها به این نوع رفتار رغبت نشان میدهند و هرچند شاید خود در ابتدا پیش قدم نشوند اما به محض مواجه با این موقعیت ها واکنش مثبت از خودشان نشان می دهند و با میل و رغبت هم سو با فرد مزاحم میشوند. این رفتار هم یک ناهنجاری در جامعه ی اسلامی بشمار می آید و جا دارد هم با خانوم و هم با آقا برخورد جدی شود.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۲۸
حدیث

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی