در مسیر بهشت...

فضای مجازی فرصتی است برای آنکه میزان درک خود از حقایق ناب دینی را ارزیابی کنیم، و بخشی از درک خود را به دیگران منتقل کنیم. گاهی در جریان انتقال معرفت دینی خودمان به دیگران است که می‌فهمیم چقدر می‌فهمیم. و نیز فرصتی است برای اینکه بفهمیم چقدر عاشق دین خدا و اولیاء خدا هستیم و یا چقدر خودخواهیم و بی‌خیال خدمت به دین.

استاد_پناهیان
..............................

وبلاگ در مسیر بهشت از دو بخش اصلی متن ها و تصاویر تشکیل شده است که برای جلوگیری از بالارفتن حجم وبلاگ و کاهش زمان لود شدن وبلاگ از دو آدرس مجزا استفاده شده است:
1) متن ها www.taabehesht.blog.ir
2) فتوبلاگ www.aks-taabehesht.blog.ir

پیام های کوتاه
آخرین نظرات

کم کاری در طراحی استیکر مذهبی

دوشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۱۰ ق.ظ

چند روز به فکر این افتادم که برای تلگرام استیکرهای دینی در خصوص حجاب و نماز و... درست کنم. برای شروع کار سعی کردم به نمونه کارهای مشابه مراجعه کنم تا ببینم چطور طراحی شدند تا بتونم استیکرهای بهتری درست کنم. اما متاسفانه تعداد استیکرهای حرفه ای و کاراکتر محور از تعداد انگشتان دست هم کمتر هستند. وقتی با این واقعیت مواجه شدم خیلی تعجب کردم که چطور ممکنه در یک کشور اسلامی با حدود 70 میلیون جمعیت تعداد استیکرهای مذهبی حرفه ای و هدفمند این قدر کم باشه؟!! چرا این اندازه کم کاری ؟ جالب اینجاست که باز استیکرهای حجاب وضع بهتری از استیکرهای نماز دارند یعنی من حتی یک استیکر با موضوع اصلی نماز پیدا نکردم ! البته بین استیکرهای مذهبی استیکرهای تکی در خصوص نماز وجود دارند که تنها به این جمله اکتفا کردند که : بریم نماز بخونیم!


از اونجایی که خودم طراحی نخوندم و توانایی خلق کاراکتر رو ندارم رجوع کردم به اینترنت تا از کاراکترهای آماده کمک بگیرم برای طراحی استیکرهایی با موضوع نماز و حجاب! اما متاسفانه مشاهدات عجیب و جالبی کردم! شما اگه در گوگل سرچ کنید pray animition تصاویر کارتونی از نماز رو پیدا میکنید که با مشکل بزرگی مواجه هستند! مشکل نماز بدون امامت! یعنی نمازخوان هایی با سجاده های بی مهر! یعنی 90 درصد این تصاویر کارتونی مربوط به اهل سنت هستند و سنگینی نتایج به سمت اهل سنت است تا شیعه اثنی عشری! و این نشان از کم کاری شیعیان به نسبت اهل سنت و... است.


در خصوص حجاب هم کاراکترهای جذاب و... مربوط به کشورهای عربی هستند و به ندرت آثار کشورمان یافت می شود. این درحالی است که معنای حجاب در فرهنگ شیعه و ... متفاوت است و برخی از تصاویر حجاب کشورهای عربی همان حجاب آمریکایی را تبلیغ میکنند. با توجه به فراگیر شدن شبکه های اجتماعی و رواج روزافزون استیکرهای غیراخلاقی و بی محتوا و هجو شایسته است که دوستان توانا در این عرصه قدم بگذارند و سهمی در نشر عقاید به حق دین اسلام و به خصوص مذهب تشیع داشته باشند. به امید روزی که استیکرهای حرفه ای مذهبی بر استیکرهای بی محتوا و غیراخلاقی وارداتی غربی غلبه پیدا کنند.


به زودی استیکرهای تولیدی در خصوص نماز و حجاب رو در این وبلاگ قرار خواهم داد.

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۲۶
حدیث

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی