در مسیر بهشت...

فضای مجازی فرصتی است برای آنکه میزان درک خود از حقایق ناب دینی را ارزیابی کنیم، و بخشی از درک خود را به دیگران منتقل کنیم. گاهی در جریان انتقال معرفت دینی خودمان به دیگران است که می‌فهمیم چقدر می‌فهمیم. و نیز فرصتی است برای اینکه بفهمیم چقدر عاشق دین خدا و اولیاء خدا هستیم و یا چقدر خودخواهیم و بی‌خیال خدمت به دین.

استاد_پناهیان
..............................

وبلاگ در مسیر بهشت از دو بخش اصلی متن ها و تصاویر تشکیل شده است که برای جلوگیری از بالارفتن حجم وبلاگ و کاهش زمان لود شدن وبلاگ از دو آدرس مجزا استفاده شده است:
1) متن ها www.taabehesht.blog.ir
2) فتوبلاگ www.aks-taabehesht.blog.ir

پیام های کوتاه
آخرین نظرات

دنیای عروسک ها

دوشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۲۳ ب.ظ


چندسال پیش یکی از اساتیدم داستان یک فیلم کوتاه را برایمان تعریف می کرد. فیلمی چند دقیقه ای که بسیار تاثیر گذار بوده است. ماجرای این فیلم کوتاه درباره ی دختر بچه ای بوده که تعداد زیادی عروسک دختر زیبا و قشنگ داشته و بعد از مدتی پدر و مادر دختر برای او عروسک جدیدی را خریداری می کنند با این تفاوت که این عروسک پسر بوده است. دختر وقتی میخواهد عروسک جدید را به قفسه ی عروسکهایش اضافه کند در ابتدا وارد اتاقش می شود به تمامی عروسکها نگاه می کند و پس از چند دقیقه شروع می کند با تکه پارچه هایی برای عروسک ها حجاب درست می کند و سپس عروسک پسر را به اتاق می آورد و در بین آن ها قرار می دهد. این حرکت کودک نشان دهنده ی این است که کودک در سن پایین به خوبی مفهوم حجاب را درک کرده است و می داند که دختر در حضور نامحرم به پوشش نیاز دارد. این اتفاق در دنیای عروسکهای کودک می افتد اما به یقین در دنیای واقعی کودک نیز همین اتفاق خواهد افتاد. این کودک وقتی بزرگتر شود خود یکی از معتقدان حجاب خواهد بود چرا که از کودکی با این مفهوم آشنا شده است.

کودک این احساس را دارد که به راستی مادر عروسکهایش هست و مادر باید بهترین ها را برای فرزند خود بخواهد و آنچه خود از پدر و مادر خود آموخته است را می خواهد به عروسکهایش منتقل کند.

تربیت پدر و مادر نقش اساسی در شکل گیری افکار و رفتار کودکان دارد. پدر و مادری که به فرزندش از کودکی مفاهیم دینی را آموزش می دهد نگران آینده ی دور از معنویت و ایمان کودک نیست. بنابراین لازم و ضروری است که کودک در دوران کودکی تحت آموزش مفاهیم دینی اما به روش صحیح قرار بگیرد.

به طور مثال کودکی که مادرش از کودکی به او یاد داده است هر نوع لباسی را بپوشد  قطعا این کودک  وقتی به سن تکلیف برسد به سختی با این مساله کنار می آید و حتی ممکن است اصلا پایبند حجاب نباشد. این امر ظلمی است که پدر و مادر به فرزند خود روا کرده اند. ظلم معنای گسترده ای دارد و کوتاهی ها در تربیت دینی فرزند بزرگترین ظلم به فرزندان است. چرا که اگر کودک از همان کودکی آموزش دینی می دید در آینده مسیر درست و معقولی را برای ادامه ی زندگیش انتخاب می کرد و سعادتمند میشد. به راستی که به فرموده ی امام علی علیه السلام کودک مانند سنگی است که هر نقشی روی آن حک شود ماندگار خواهد شد.

 

.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۲۶
حدیث

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی