در مسیر بهشت...

فضای مجازی فرصتی است برای آنکه میزان درک خود از حقایق ناب دینی را ارزیابی کنیم، و بخشی از درک خود را به دیگران منتقل کنیم. گاهی در جریان انتقال معرفت دینی خودمان به دیگران است که می‌فهمیم چقدر می‌فهمیم. و نیز فرصتی است برای اینکه بفهمیم چقدر عاشق دین خدا و اولیاء خدا هستیم و یا چقدر خودخواهیم و بی‌خیال خدمت به دین.

استاد_پناهیان
..............................

وبلاگ در مسیر بهشت از دو بخش اصلی متن ها و تصاویر تشکیل شده است که برای جلوگیری از بالارفتن حجم وبلاگ و کاهش زمان لود شدن وبلاگ از دو آدرس مجزا استفاده شده است:
1) متن ها www.taabehesht.blog.ir
2) فتوبلاگ www.aks-taabehesht.blog.ir

پیام های کوتاه
آخرین نظرات

مدل فرهنگ سازی حمایت از مصرف کالای ملی

جمعه, ۹ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۵۹ ق.ظ


برای فرهنگ سازی حمایت از کالای ملی باید مختصات ذهنی مصرف کنندگان ایرانی را در نظر گرفت. مصرف کننده ایرانی از نوعی آرمانگرایی برخوردار است،  انگاره باکیفیتی کالای خارجی در ذهنش نقش بسته و از مصرف کالای داخلی هراسان است. در بسیاری از موارد نیز عمدتا درگیر قیمت و کیفیت است و نه داخلی یا خارجی بودن کالای مورد تقاضا!
بهترین مدل برای مواجهه با این مشکلات مقابله تدریجی برای رفع مشکلات شناختی و انگیزشی است.  می توان از کالاهای مصرفی و نه کالاهای سرمایه ای شروع کرد .

این که چرا مصرف کننده ایرانی ترجیح می دهد خودکار خارجی بخرد، شامپو و صابون خارجی را تقاضا کند، انگاره ای است که می توان به راحتی آن را نقد کرد. اگر کمی مانور رسانه ای بدهیم و غفلت شناختی افراد را برطرف کنیم، می توان اقبال به سمت کالاهای مصرفی (نه سرمایه ای) داخلی را افزایش داد.

ولی این که او یخچال خارجی می خرد یا به سمت لباسشویی خارجی می رود، رفتاری متفاوت است که به واسطه بادوام بودن کالای مصرفی حساسیت های خاص خود را دارد. در این موارد باید بدنبال معرفی برندهای معتبر بود. برای این کار فروشنده ها، تولید کنندگان و رسانه ها باید دست به دست هم بدهند تا برند داخلی را تثبیت کنند. برند داخلی وقتی تثبیت می شود که سرمایه اجتماعی اعتماد شکل بگیرد و تقویت شود.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۰۹
حدیث

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی