در مسیر بهشت...

فضای مجازی فرصتی است برای آنکه میزان درک خود از حقایق ناب دینی را ارزیابی کنیم، و بخشی از درک خود را به دیگران منتقل کنیم. گاهی در جریان انتقال معرفت دینی خودمان به دیگران است که می‌فهمیم چقدر می‌فهمیم. و نیز فرصتی است برای اینکه بفهمیم چقدر عاشق دین خدا و اولیاء خدا هستیم و یا چقدر خودخواهیم و بی‌خیال خدمت به دین.

استاد_پناهیان
..............................

وبلاگ در مسیر بهشت از دو بخش اصلی متن ها و تصاویر تشکیل شده است که برای جلوگیری از بالارفتن حجم وبلاگ و کاهش زمان لود شدن وبلاگ از دو آدرس مجزا استفاده شده است:
1) متن ها www.taabehesht.blog.ir
2) فتوبلاگ www.aks-taabehesht.blog.ir

پیام های کوتاه
آخرین نظرات

نقش آموزه های دینی اسلام در پیشرفت اقتصادی

سه شنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۵، ۰۲:۳۰ ب.ظ

شکی نیست که اسلام به عنوان آخرین دین ، کامل ترین و جامع ترین قوانین را با خود به همراه دارد. و ادیان پیش از اسلام این جامعیت را ندارند. قوانین دین مقدس اسلام منطبق بر فطرت و نیازهای واقعی انسان است در حالی که ادیان دیگر به علت تحریف هایی که در آموزه های آن ها شده است توان پاسخ گویی به نیازهای روحی و جسمی انسان را ندارند.

در این میان، تولیدات اقتصادی که متکی بر آموزه های دین اسلام باشد این توانایی را دارد که در جوامع گوناگون تبدیل به برند محبوب شود. چرا که دقیقا متناسب با ساختار روحی و جسمی نوع انسان است و ملائم طبع و فطرت اصیل انسانی است.

جمهوری اسلامی ایران می تواند از این نعمت بزرگ یعنی آگاهی بر آموزه های دین اسلام در جهت پویا کردن اقتصاد خود کمک بگیرد. تولیدات غذایی از جمله مواد غذایی گوشتی با توجه به رعایت اصل ذبح شرعی که قطعا دارای آثار فراوانی در سلامت انسان است می تواند به عنوان مواد غذایی سالم به جهان صادر بشود. جهانی که فهمی از حلال و حرام خیلی از مواد غذایی ندارد اما وقتی با حقیقت آن آشنا بشود قطعا از آن استقبال خواهد کرد.

علاوه بر تولیدات غذایی، تولیدات فرهنگی کشور که با پشتوانه ی دین اسلام تولید میشوند و خط قرمز آن ها باید ها و نباید های اسلام است این قابلیت را دارد تا به جهان عرضه شود. تولیداتی از قبیل کتاب ، لباس و...


آموزه های دینی اسلام پشتوانه ی محکمی برای پیشرفت اقتصادی کشور است. جمهوری اسلامی ایران غرق در نعمتی است که جهان منهای اسلام از آن محروم هستند.

شکر نعمت تنها بیان الفاظی مانند خدایا شکرت و... نیست. شکر نعمت استفاده صحیح از نعمت هاست. و استفاده صحیح از این نعمت ها هم آثار فراوانی برای خود ما خواهد داشت و هم دیگران را از آن بهره ای خواهد بود.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۱۷
حدیث

نظرات  (۱)

۱۷ اسفند ۹۵ ، ۱۴:۵۹ محمد روشنیان
امیدوارم در مساله اقتصاد و هم رده‌هاش بانک‌ها هم توجه بیشتری به مسائل شرعی نشون بدن!
پاسخ:
ان شاءالله

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی